کفش‌های هوشمند +Nike

Game-On, World

Game-On, World

درحالی که پلتفرم رهگیری تناسب اندام +Nike سالها است که در بازار حضوری جدی دارد، این غول تولید کننده تجهیزات ورزشی به تازگی از کفش های جدیدی پرده برداری کرده است که در آنها فناوری نوینی بکار گرفته شده اند.

کفش های ورزشی Nike Hyperdmk که مخصوص بسکتبال تهیه و تولید شده اند را می توان نخستین نمونه از این کفش‌های هوشمند دانست. جالب اینکه این کمپانی مدل +Lunar Hyper Workout را برای ورزشکاران زن و مدل دیگر با عنوان +Lunar TR1 را برای مردان طراحی نموده است.

ویژگی هایی که در این نوع از کفش های +Nike لحاظ شده نه تنها تازه است، بلکه در بدنه داخلی و کفی آن از حسگرهای فشار بهره برده اند که قادر است حرکات ورزشکار را تشخیص داده و رهگیری نماید. از این گذشته از اجزای سبک وزن دیگری چون Flywire و Lunarlon در بدنه کفش استفاده شده است. که هر دوی آنها می توانند داده های بدست آمده را به صورت بی سیم به برنامه کاربردی که بر روی گوشی ورزشکار نصب شده منتقل نمایند. در حال حاضر، این برنامه صرفاً جهت گوشی های آیفون و سایر تجهیزات مجهز به سیستم عامل iOS طراحی شده است. گفتنی است گوشی های آیفون اپل برای بهره از این سیگنالها لازم است تا مبدل 20 دلاری ویژه ای را تهیه نمایند. این قابلیت رهگیری کفش های فوق را می توان در طول بازی های ویدئویی و تمرینات و حرکاتی که در چهارچوب برنامه ای ورزشی انجام می دهیم نیز بکار ببریم.

اما هدف Nike از گردآوری همه این اطلاعات چیست؟ نخستین برنامه آنها برای تابستان امسال آن است که کاربران را تشویق کنند در طرح «Game On, world» شرکت کنند. Nike در قالب این طرح، رکوردهایی که ورزشکاران با این کفش ها ثبت می‌کنند را در برنامه جای داده و با مابقی کاربران و خریداران مقایسه می کنند، بدین ترتیب همه می کوشند خود را به بهترین رکوردها نزدیک کنند.

فکر می‌کنید اگر یک جفت از این کفش های ویژه را داشتید، می‌توانستید رکورد جهانی آن را جابجا کنید؟

منبع: ENGADGET